Monday, December 19, 2011

Rakyat Padang Terap disajikan dengan Forum Perdana sempena Maal Hijrah

Baharu-baharu ini rakyat Padang Terap telah disajikan dengan majlis ilmu iaitu forum perdana yang diadakan di Masjid Padang Setol, Pedu. Majlis ilmu ini dianjurkan dengan kerjasama oleh Pejabat Agama Padang Terap, PKWR Adun Angkat Pedu, serta NGO Terapcare. Ia dianjurkan  bersempena dengan sambutan Maal Hijrah pada tahun ini.
Majlis ini menampilkan beberapa tokoh agama iaitu Sheikh Abdullah bin Awang Sa, Penolong Pegawai Jabatan Agama Islam Negeri Kedah, Sheikh Faisol bin Hj Omar, Kadhi Daerah Kubang Pasu, dan Ust Mohd Isa Abd Rahman, pegawai Jabatan Mufti Kedah.
  
Majlis yang bermula pada sebelah pagi turut memasak 10 kawah bubur asyura yang disediakan oleh NGO Terapcare dan penduduk qariah tersebut. Majlis yang pada sebelah malamnya dimulakan dengan persembahan marhaban oleh sebuah kumpulan yang ditubuhkan oleh anak qariah Padang Setol.

Majlis ini telah dirasmikan oleh Ahli Parlimen Padang Terap, Yb Ust Nasir Zakaria. Dalam ucapannya, beliau menyebut tentang keadaan zaman sekarang amat berbeza dengan zaman Nabi Muhammad S.A.W. Beliau mengajak semua kaum muslimin dan muslimat agar sentiasa mentaati Allah dalam apajua  keadaan sekalipun. Beliau juga merakamkan jutaan terima kasih kepada seluruh organisasi yang terlibat dalam menjayakan forum tersebut.
d 
Dalam majlis forum ini, kehadiran amat ramai dan tidak sangat membanggakan. Dengan sokongan daripada seluruh penduduk masyarakat, ia akan menjadi satu amalan agar setiap ketika segala amalan kita dengan Allah semakin dekat. 






Share
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...