Monday, December 19, 2011

CERAMAH ISU TERKINI DI FELDA BUKIT TEMBAGA

Baharu-baharu ini ceramah Perdana Isu-Isu Semasa telah diadakan di Felda Bukit Tembaga, Kuala Nerang. Ceramah yang disampaikan oleh dua orang tokoh politik iaitu Yb Ust Nasir bin Zakaria, Ahli Parlimen Padang Terap dan Exco Negeri Kedah, Yb Dr. Ismail bin Salleh.

Dalam ceramah yang disampaikan oleh Yb Ust Nasir, beliau menyebut tentang kepincangan yang dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional yang terang-terang menipu dan merampas hak rakyat.
Beliau juga menyentuh tentang bajet 2012 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri yang terang-terangan tidak menyebelahi rakyat dan hanya membela golongan kakitangan kerajaan sahaja sedangkan lebih 90% rakyat di negara ini adalah bekerja sendiri. Beliau juga turut menasihatkan rakyat agar menilai kepincangan yang dilakukan oleh Umno BN seperti dalam isu mempermainkan hudud,penyalahgunaan kuasa, National Feedlot Centre (NFC) dan pelbagai isu yang menyebabkan Umno BN menjadi kucar-kacir. Keaiban yang timbul itu menyebabkan Umno BN semakin dibenci oleh rakyat yang mahukan perubahan.

Seterusnya ceramah yang disampaikan oleh jemputan khas, Yb. Dr Ismail Salleh, Exco Kerajaan Negeri Kedah yang memberikan ceramah beliau dengan penuh bersemangat demi menyampaikan maklumat kepada rakyat Padang Terap khususnya penduduk di Felda Bukit Tembaga. Dalam ceramahnya, beliau menyebut perancangan untuk memburukkan Pakatan Rakyat dan negeri yang diperintah pembangkang dilakukan dengan nekad untuk meraih sokongan rakyat kerana pihak Umno BN tahu sokongan rakyat terhadap mereka sudah susut. Beliau juga menceritakan pengalaman beliau menjadi ahli panel semasa program yang disiarkan secara langsung di kaca televisyen baharu-baharu ini yang jelas menunjukkan tohmahan yang dilemparkan oleh Umno BN secara terancang dan diatur. Yb Dr Ismail juga menyeru seluruh rakyat di Padang Terap tidak memberikan sokongan kepada Umno BN kerana ia akan menyebabkan rakyat menjadi mangsa keadaan sekiranya Umno BN masih menguasai pentadbiran.

Share
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...