Monday, October 26, 2009

AKHBAR KOSMO MENUDUH AS-SYAHID USTAZ IBRAHIM LIBYA (MEMALI) SEBAGAI SESAT!!!


fakta dalam KOSMO! hari ini Isnin 26 Oktober 2009 / Mukasurat 11 bertajuk : Jangan Pandang Rendah Ajaran Sesat. tulisan oleh : ZULKIFLI MANZOR-

PETIKAN BERITA KOSMO! TERSEBUT IALAH :


"Meskipun hampir 3 dekad berlalu namun peristiwa Balai Polis Batu Pahat Johor diserang sekumpulan 20 pengikut ajaran sesat kira-kira 29 tahun lalu masih menjadi igauan sehingga kini

" Dalam kejadian pada 16 Oktober 1980 itu sekumpulan pengikut ajaran sesat bersenjatakan parang mengamuk di balai itu menetak anggota polis dan orang awam"

" Kemudian berlaku peristiwa Memali pada 19 November 1985 yang mengorbankan 18 orang dan mencederakan berpuluh-puluh yang lain di Kg Memali Kedah" ' Dalam kejadian tersebut pertempuran berlaku di antara pihak berkuasa dengan penduduk kammpung yang cuba mempertahankan ketua mereka Ibrahim Libya daripada ditahan."

" Itu antara catatan hitam yang menunjukkan bagaimana ajaran sesat mampu mengundang bencana dalam institusi kemasyarakatansekiranya tidak dibendung awal"


Tulisan diatas jelas mengaitkan As-Syahid Ustaz Ibrahim Libya dan para pengikutnya sebagai kumpulan ajaran sesat.Perisatiwa yang menghibakan kepada seluruh ahli keluarga yang terkorban dan seluruh umat Islam ini hampir 25 tahun sudah berlalu..tiba-tiba akhbar KOSMO hari ini cuba bermain api dengan mengatakan Ustaz Ibrahim Libya dan pengikutnya sebagai sesat sedangkan tiada pihak yang mampu membuktikan merewka tidak sesat sehingga hari ini.

sila baca di link berikut untuk melihat kebenaran!!!

http://ms.wikipedia.org/wiki/Peristiwa_Memali_1985



http://syuhada-melayu.blogspot.com/2006/03/as-syahid-ustaz-ibrahim-mahmood.html

Sehubungan dengan tuduhan KOSMO hari ini kami pihak Dewan Pemuda PAS Padang Terap menyeru supaya KOSMO menarik kembali kenyataan mereka .

DPPPT
http://dpppadangterap.blogspot.com/


Kenyataan Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah (DPPNK) :

DPPNK Kesal Tuduhan Kosmo terhadap Ust Ibrahim Libya dan pengikutnya terlibat ajaran sesat
Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah melahirkan rasa kesal dengan laporan akhbar Kosmo hari yang menuduh Ust Ibrahim Libya dan pengikutnya yang terlibat dalam Peristiwa Memali pada 19 Nov 1985 lalu terlibat dengan ajaran sesat. Berita Kosmo hari ini yang ditulis oleh wartawan Zulkifli Manzor jelas membuat satu fitnah ke atas penduduk Memali.

Laporan ini telah membangkitkan kemarahan banyak pihak terutama telah menyentuh perasaan penduduk Memali yang terlibat.Sehingga kini belum terbukti oleh mana-mana pihak yang Ust Ibrahim Libya dan pengikutnya terlibat ajaran sesat. Pihak DPPNK meminta supaya pihak Kosmo memohon maaf kepada penduduk Memali di atas siaran tersebut dan perlu mempunyai fakta yang tepat jangan sekadar mengaitkan beberapa kejadian yang berlaku dibeberapa tempat di malaysia satu ketika dahulu dan dikaitkan dengan Peristiwa Memali.

Perlu diingatkan bahawa tahun ini adalah tahun yang ke 24 berlakunya peristiwa tersebut. Ini bermakna tahun depan genap 25 tahun kejadian itu yang sepatutnya akan disambut Jubli Perak 25 Tahun Memali.

Masyarakat malaysia umumnya , terutama mereka yang mengetahui kisah sebenar tentang perstiwa Memali tentunya tidak akan setuju dengan berita Kosmo itu.

DPPNK juga dimaklumkan bahawa satu laporan Polis akan di buat oleh Penduduk Memali pukul 3.00 petang ini di Balai Polis IPD Baling.

Diharapkan kepada orang ramai supaya tidak bermain api dalam isu peristiwa Memali kerana ia sangat sensitif kepada mereka yang terlibat.Share
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...