Thursday, September 3, 2009

LAWATAN DPPNK KE DPPPT




Alhamdulillah pada 19 Ogos yang lepas rombongan daripada DPPNK telah mengadakan sesi lawatan dan ramah mesra bersama ajk DPPPT.Rombongan yang di ketuai oleh Ustaz Ahmad Yahya itu bermula selepas solat magrib bertempat di kompleks PAS Padang Terap Barokhas.

Majlis pertemuan dimulakan dengan sesi taaruf kemudian disusuli oleh taklimat DPPPT oleh setiausaha DPPPT.Majlis diteruskan dengan ucapan aluan Ketua DPPPT Ustaz Mohd Nasir Zakaria dan disusuli dengan ucapan oleh Ketua Pemuda Ustaz Ahmad Yahya.

Antara perkara yang ditekankan oleh Ustaz Ahmad Yahya dan menjadi fokus utama ialah perlunya menambah dan mengukuhkan kekuatan ahli pemuda.Antara gerak kerja utama mempertahankan kemenangan dan mencapai kemenangan baru ialah gerak kerja Daftar Pemilih.Selain itu Tarbiah perlu diperkasakan dan menjadi agenda berterusan dan harus merangka strategi dan pendekatan dalam menarik golongan muda kepada jemaah.

majlis diteruskan dengan taklimat gerak kerja semasa DPPNK dan program2 terkini oleh Ust Rosli Azmi selaku Setiausaha DPPNK.Kemudian disusuli dengan sesi soal jawab ajk DPPPT bersama DPPNK.

Pada malam tersebut kami telah dikejutkan dengan kematian ibu kepada Timbalan Ketua DPPPT saudara Khosim Bin Osman.Alhamdulillah majlis tahlil arwah dapat diadakan segera.

Majlis diakhiri dengan jamuan dan pemberian cenderahati oleh Ketua DPPPT.

DPPPT MENGUCAPKAN TAKZIAH KEPADA TIMBALAN KETUA SAUDARA KHOSIM BIN OSMAN DIATAS KEMBALINYA IBU BELIAU KERAHMATULLAH..AL-FATIHAH...Share
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...