Friday, July 17, 2009

MUNAQASYAH UCAPAN DASAR PRESIDEN PAS




Pas Kawasan Padang Terap telah menganjurkan Munaqasyah Ucapan Dasar Presiden PAS yang diadakan pada 17 Julai 2009 malam tadi bertempat di komleks PAS Padang Terap Kg.Barokhas.

Munaqashah ini dirasmikan oleh YB Mohd Nasir Mustaffa ADUN Kubang Rotan.Dan ucapan pergulungan dibuat oleh Yang diPertua PAS Padang Terap Ustaz Zawawi Bin Hj Ahmad.

Program yang melibatkan semua ahli jawatankuasa Dewan Muslimat,Dewan Pemuda Dan Cawangan ini berjalan lancar .

Antara perkara yang disentuh oleh YB Nasir Mustaffa ialah perlunya kita memperkukuhkan saf perjuangan dan organisasi dalam menghadapi ujian yang sangat mencabar.Beliau juga mengingatkan agar kita menilai kembali budaya kerja ahli jemaah yang agak dikatakan "slow" berbanding bangsa lain seperti kegigihan yang ditonjolkan dalam Kelab Penyokong PAS.

Wakil Dewan Pemuda saudara Kyairullah Zakaria juga menyentuh tentang permakasaan organisasi .Antara yang disentuh beliau ialah per pentingya gerak kerja daftar pemilh bagi daerah Padang Terap bagi memelihara kemenagan dan beroleh kemenangan baru.

Dewan Pemuda Padang Terap juga memandang serius peranan semua pimpinan saf kepimpinan terhadap golongan muda kerana petunjuk semasa mengambarkan peningkatan sokongan golongan muda.Tetapi persoalanya ialah pengisian terhadap gplongan muda agar merkea terdidik dan tidak terbiar, seperti yang ditegaskan oleh Dato Presiden PAS dalam ucapan dasarnya yang berbunyi:

"Berteraskan fenomena inilah, maka Pemuda PAS perlu merangka pelan untuk mengekalkan sokongan orang-orang muda daripada pelbagai latar belakang, kaum, budaya, taraf pendidikan dengan program-program yang bersesuaian, termasuk �mengakhlakkan� aktiviti-aktiviti hiburan, sosial dan sukan yang selama ini dilihat di luar ruang lingkup aktiviti PAS. Usaha ini perlu bukan sekadar untuk tujuan politik, tetapi lebih utama untuk melaksanakan tugas 'penyelamat' bagi mengeluarkan mereka daripada keruntuhan akhlak serta hanyut dalam hiburan di luar batasan agama."Share
Comments
0 Comments

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...